mylifemyjourney.blogg.se

...My journey counts... My life,my days,my way...

Livet som småbarns mamma ❤️

Publicerad 2014-04-22 15:03:41 i Allmänt,

Ojj,här händer inte så mycket så jag tänkte uppdatera lite. Här har det varit fullt upp med livet. Linnéa växer fint,hon har blivit 1 månad gammal på den 20e april! Åh vad tiden rinner iväg!! Men jag njuter varje sekund som mamma! Helt otrolig känsla,än idag kan jag fortfarande inte fatta riktigt att jag är mamma och hon är här,hon är min, hon är våran dotter!! Självklart det är utmattande med,man blir trött,men det är så värt! Älskar varje sekund med henne!vill inte ens lägga henne ifrån mig,vill bara ha henne nära,titta på henne, hålla om henne! Älskar den lilla miraklet så obeskrivligt mycket!! Dagarna blir ändå långsamma,lite tråkiga när älsklingen är på jobbet och Linnèa sover. Oftast försöker sova jag med när hon gör det,men lyckas typ aldrig,men får ligga i soffan och vila iaf! Som nu... Har fixat tvätt,disk stökat lite så nu är det soffläge. 
Har hänt en del i sista veckan... Jag fick dra ut en tand i torsdags; rättare sagt det som var kvar av tanden. Trodde,nu blir det bra... Ojj vad jag hade fel! Jag lever på alvedon,Ipren,och voltaren för att har så jävla ont i käften! 😔 känns som att det är infekterat där tanden var,plus två tänder som är bredvid gör ont och ena är lös.. Tror lyckades skada den när tandläkaren försökte dra ut rötterna... Typ det som var kvar bara av tanden, så hon fick kämpa med det. Ena roten gick bra,lätt, men den andra fick hon dra i, slita i i över en halv timme innan den var ute 😔 så borde fixa ny tid så dom får kolla igen... Det gör ont, måste ta tabletter var 4e timme, kan knappast äta,dricka.. Får ont på en gång och jag tuggar fan ändå på andra sidan!!! Det tar aldrig slut,mina tänder är slut... Förstördes totalt sedan min magsäckoperstion och nu ännu äre sedan graviditeten. Borde fixa alla, kolla upp riktigt och börja fixa varenda tand!, men vem fan har råd med det! När jag började laga mina tänder innan jag blev gravid då skulle gått på 14000 och då var det verkligen bara dom akuta! Nu ett år senare är ju ännu värre så.... Usch! Måste göra nånting för att jag kan inte leva såhär! 

Annars påskhelgen var bra,mysigt! Gubben fyllde 30 i lördags så bakade massa till hans kalas som visade sig att det blev lite firande för mig med (jag fyllde 30 i februari,men pga allt runt om jag hade inget firande,kalas, tårta och så). Vi fick presentkort på Bonus möbler så till helgen blir det att åka in och kolla utemöbler!!! Längtar ihjäl mig! Hela lördagen var underbar! Lyckat kalas,efter det blev det middag med hela familjen Persson på gården,blev en del skratt på kvällen 😊 

I torsdags och fredags hade jag Tirja och barnen här (på fredag bara Aila) och det var hur mysigt som helst! Äntligen fick umgås lite,det händer inte ofta tyvärr,men blir så med vardagen och när jag är fast här utan bil och samma för henne i Torvalla... 

Annars allt är som vanligt! The old same.... Mina ögon öppnades upp på nytt om hur vissa är. Vänner,kompisar kommer och går, med tiden kommer fram att kanske man är inte så jävla viktig för någon som man trodde. Om man vill nånting då fixar man det, inte bara säger hela tiden att 'jag saknar dig,vill träffas,jag ska komma!' Och då har det gått månader och månader utan att händer nånting.... Men som sagt kommer och går..... Less på 'just talk talk' vill se 'action' ! Så länge lägger jag inte ner energi heller,jag har gjort det på länge,slut på det! Men det finns en person som... Att den personen har inte tagit tiden att komma hit än gör mest ont!! Spelar ingen roll att finns inte körkort,men det finns bussar, man kan be någon att skjutsa.... När man kan åka,ta sig till andra ändå då varför inte hit!? Därför är jag så tyst och hör inte av mig så ofta längre...

Lite bilder: 















Älskar mitt liv med min underbara fästman och våran underbara dotter!!!! ❤️❤️❤️❤️

Kommentarer

Postat av: Ida

Publicerad 2014-04-22 16:34:42

Men jag dör, vilken pyttesöt bebis!

Svar: 😊 tack Ida! 😊 ja hon är inte stor😊
Susanna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Susanna

30 årig kvinna,som bor tillsammans med sin fästman i Aspås och väntar första barnet. Jobbar inom hotel-restaurang-turism..Gillar matlagning,bakning,make-up,fixa naglar,fotografering,och mycket mer...

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela