mylifemyjourney.blogg.se

...My journey counts... My life,my days,my way...

Njuter i solen

Publicerad 2014-04-24 14:57:20 i Allmänt,

Äntligen är det vår och sol! Känns så himla bra! man blir så glad när det är fint väder och soligt! Idag hände inte så mycket,var på BVC bara med lillan. Hon växer så himla fint: hon är 5 veckor gammal idag och väger 3740 gram och är 52 cm lång! Älskade lilla tjejen! Obeskrivligt kärlek jag känner för henne! Mitt liv, mitt allt!! Hennes pappa med är mitt liv och mitt allt förstås! 

Nu sitter jag ute på uteplatsen,njuter solen och Linnéa babblar på i vagnen här bredvid mig! Mycket funderingar idag,  mycket i huvudet. Jag har förändrats en del i sista året och jag är glad för det! Att äntligen lever livet idag som jag har längtat efter så länge har förändrat mig, att vara gravid och gå genom det vi gått genom har förändrat mig, att vara mamma har förändrat mig med! Mycket som kom fram i sista året, mycket som försvann... Jag är glad att idag jag är inte helt den personen som jag var ett år sedan... Äntligen har jag vaknat upp och nu efter 30 år så ÄNTLIGEN jag tänker på mig själv först ist för andra!! Okej nu är det Linnèa och Tomas först men sedan jag och inte alla andra! Jag har slutat bara ge och ge och  anstränga mig för andra när dom inte gör samma tillbaka! Och det är så skönt kan jag säga det!! Och nu kom fram vilka som är här för att stanna i ens liv och vilka som väljer att försvinna.. Jag vågar säga ifrån mer och tar inte bara all skit som förut, jag står för mig själv mer och mer varje dag! Jag är mer fri Äntligen och det är så skönt!!  Underbar känsla att bry om sig själv innan jag bryr om andra, att tänka på mig själv med! Jag är lycklig och glad idag! Är lyckligare än nånsin!! Det betyder inte att jag inte bry mig om andra, att jag har slutat tänka på alla jag tycker om! Det betyder bara att jag har slutat ge allt jag har, jag har slutat ge mycket mer än vad jag får, att jag har slutat anstränga mig när jag märker att det är onödigt, att andra gör inte samma ansträngningar tillbaka, att .... Ja listan kan fortsätta, men vi låter det vara! 
Jag har hört att vissa känner inte igen mig,får frågan att vad som har hänt: well, allt som jag har skrivit nu, allt det där som har hänt! Jag har vaknat upp,jag är jag!! Jag vet (jag hör saker) att vissa tycker inte det här förändringen och så... Men det är inte mitt problem! Jag är samma snälla roliga tjejen som var,bara att jag inte lägger all energi jag har bara på andra ist att lägga lite på mig med! 

Nathalie kommer hem om en vecka!!! Jag är så lycklig!!! Linnéa och jag ska vänta på henne och Erik på flygplatsen och ge världens största kram!!! 😊❤️

Näe nu är det bara att avsluta för att bossen (Linnéa) har vaknat och skriker efter mat! Helt sjukt vad hon äter idag! Typ varannan timme!! Fram till kl13:30 har hon ätit upp 450 ml redan! 😊 hungriga prinsessan!! 😊❤️😊❤️


Ha en trevlig eftermiddag allihopa! 😊❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Susanna

30 årig kvinna,som bor tillsammans med sin fästman i Aspås och väntar första barnet. Jobbar inom hotel-restaurang-turism..Gillar matlagning,bakning,make-up,fixa naglar,fotografering,och mycket mer...

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela