mylifemyjourney.blogg.se

...My journey counts... My life,my days,my way...

Trött mamma

Publicerad 2014-04-11 07:24:40 i Allmänt,

Gud vad trött jag är! Och ändå fick jag 4 timmars sömn inatt! Okej,det är inte mycket,mn hoppas jag lyckas sova lite under dagen idag! Nu när jag kan slappna av bättre kanske med nya babymonitorn:


Är så glad och nöjd!!! Och ÄLSKAR PHilips Avent grejerna! Så självklart att monitorn blev samma märke med! 😊

Så hoppas på lite mer avslappad Susanna och nu kan sessan börja sova ute i vagn med! 😊 härligt! Så det var na fyndet från gårdagen. Ja,fynd fynd inte vet jag riktigt,men det är nånting man behöver och tyvärr världen är så att så fort det handlar om bebis/barn saker då ber dom höga priser... För att dom vet att folk köper ändå! Usch att det ska fungera sådär.... Men,men det är livet,så ser det ut. 

Igår var sessan 3 veckor gammal! Sjukt vad tiden går alltså! Känns som att hon kom igår! Vi var på BVC för kontroll och hon växer så himla fint! Vikt: 3190 gram, längd: 50 cm.... Stora tjejen våran! 😊❤️ Är så himla glad! Så nu äntligen väger hon mer än när hon föddes! Fick köpa en salva på Apoteket som ska va helt suverän enligt BVC mot rodnad och så... Stackars lilla Hjärtat har någon slags rodnad,utslag... Hoppas det kommer hjälpa riktigt snabbt! Började smörja igår så kanske ta några dagar... Ja,det visar sig! 

❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Fick mina linser med igår! Beställde förigår mitt på dagen och låg dom i postlådan igår! Älskar Lensway!! 😊 inte haft linser över 4 månader,så det känns bra att ha igen! Nu har jag 6 par månadslinser! Var halva pris på deras hemsida nu! 

Gravid och efter! 

Förigår vägde jag 81,1 kg 3 veckor efter förlossningen. Jag vägde 78 när jag blev gravid! Så det är ganska bra,dock gick ner 6 kilo i sista veckorna innan fl när jag har blivit så dålig... Så bara 3 kilo kvar av mammakilorna! 😊 plus typ 10 kilo till som jag måste gå ner! Var 73 kilo när träffade Tomas! Vill tillbaka till den vikten,plus lite till! Vill gå ner till 67-68 och få hoppas på bukplastiken!! Nu kan fan dom inte neka! Så nu är det bara att kämpa på med vikten och gå ner så fort som möjligt!! Lite svårt när är sötsugen precis dygnet runt sedan förlossningen,men lär ju gå säkert! Jag har gjort det förut, så kan göra det igen!  Okej svårare när man har en sambo  man ska laga mat till och ha bröd och allt sånt hemma,men det är ett bra utmaning! Vi har ju pratat om mycket nu att båda måste gå ner lite så ska väl försöka få han med också att bli nyttigare! Ska vara slut på all kakor och sött och sånt! Efter hans födelsedag!!! Det är på 19e han fyller 30 och självklart blir kak och tårt kalas då! 😊
Men efter det jävlar ska det vara hårda tag här hemma! För allas skull! Så är det bara!

Hoppas sessan kan sova nu äntligen en stund till! Näppe,nu är hon uppe och ville ha mellis 😊❤️Stungen ❤️




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Susanna

30 årig kvinna,som bor tillsammans med sin fästman i Aspås och väntar första barnet. Jobbar inom hotel-restaurang-turism..Gillar matlagning,bakning,make-up,fixa naglar,fotografering,och mycket mer...

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela