mylifemyjourney.blogg.se

...My journey counts... My life,my days,my way...

Underbar helg med sol och värme

Publicerad 2014-04-29 22:46:18 i Allmänt,

Helgen har varit riktigt mysigt! 
Började dock med lite ångest,skulle lämna Linnéa hos sin farmor... Det var första gången jag skulle lämna henne för flera timmar. Vi skulle in till stan kolla efter utemöbler,handla så det var bäst så egentligen,men jag gillade inte det,gillade inte att inte ha med henne ,dock jag vet det var bättre så att hon hade det bra,men mamma-hjärtat gjorde ont.Iaf,det kommer ta låååååång tid innan jag lämnar henne igen för nästan en hel dag! 2-3 timmar ok, men inget mer! Kan säga vem vad vill,men så det känns,så är det. Saknade henne i varje sekund,ville bara tillbaka och hålla i min famn min älskade dottern! 
Till slut hittade vi utemöbler,inte det vi ville ha egentligen,men blev bra till slut! Vi ville ha sån soffa med bord,men det är sinnessjukt vada dyra dom är!
,priserna börjar vid 7-8 tusen!!! 😔 en enkel bord med 4 stolar gick på 4000... Men det blev fint,nu kan vi äta ute! Men myshörnan kommer bli av! Vi bestämt att bygga soffan och bordet själv,så jag hoppas,hoppas verkligen att det kommer bli av! Mycket skönare att vara ute när man kan lägga sig lite och sitta mer bekvämt än i en stol.. Och ha mysiga kvällar utepedagog älsklingen med,lättare att hålla om varann och mysa i en soffa än i stolar... Jag har en bild i huvudet och det hade varit perfekt och så fint för oss! Så jag håller tummarna och hoppas,en fin dröm skulle bli sann då! 
På kvällen kom hela fam Persson för middag,vi grillade,drack lite goda drinkar och hade mysigt och trevligt! Var trevlig kväll,men man blev ganska trött till slut efter dagen så det var skönt sedan med lugn och ro! 😊 i söndags lämnade jag hemma Tomas och Linnéa (helt annan känsla att lämna henne med sin pappa och speciellt att jag vet att hon är hemma,hemma i vårat hem) och åkte in för storhandling! Hämtade upp Linnéa och Ludde med som följde sen till Aspås för att umgås och äntligen träffas med våran lilla bebis. Var hur mysigt som helst! Satt ute på uteplatsen hela dagen,planteradeblommor,drack lite cider/öl,snacka massa,grillat och ätit!riktig söndagsmys blev det! Hade så tur att dom kunde sova över så jag hade dom som sällskap under hela måndagen med! Linnéa hjälpt mycket,plockat undan,vikt tvätt,matat Linnéa,m.m.. Tusen tack för all hjälp älskade vän! Min syrra dök upp med under dagen så det var trevligt att ha lite sällskap! På kvällen efter Tomas kom hem sjuktalen jG hem allihopa. Det blev ganska tomt kan jag säga! Så helgen var helt underbar,bara vädret gjorde det grymt bra! Det var sommar värme  nästan,molnfritt,underbart helt enkelt!

Idag hade vi besök av Malin,Jon och lilla Ella! Mysigt som bara den! Roligt att fick lära känna dom och att vi började umgås! 😊
Imorgon blir det stan,sjukhusbesök och sedan Torvalla hälsa på Tirja!❤️ Hoppas allt går bra på öronmottagni gen med våran lilla sessa! Annars har hon haft lite si och så dagar, grin och gnäll av och till hela dagarna! Jag kan inte ens lägga ifrån henne, interns för 5 minuter... När hon äntligen somnar i famn och sover djupt så vill jag lägga henne i sängen eller vagnen,men då blir det liv,efter 5 minuter gråter hon... Så fort tar jag upp henne sommar-OS inom 10-30 sekunder.... Maten är konstig med... Kan äta nästan varje/varannan timme ibland... Nätterna har ju varit,unga ändå, tack för det för attjagärganskatrött och utmattad! Där är grejen är bara att när hon väl vaknar på natten för mat då är det typ minst 1,5-2 timmar innan hon somnar om och det görhon bara liggandes på mig.. Och då vågar inte jag somna riktigt för att vill Inter-tränaren det ska hända nånting.... Och ska hinnas med städning,tvättning,matlagning med. Framför allt ska ha ork,ska orka allt det här plus var beredd 24/7,,,, 
Men imorgon åker jag och skriver in mig på gym! Längtar som bara den!!! EttjG trivs inte med mig själv,måste gå ner i vikt, andra:jag får göra. Nånting för mig själv,komma iväg ensam! Kommer göra så att ska träna på kvällarna (på vardagar) efter Tomas kommit hemsk han och Linnéa stannar hemma! Det är bra för dom med så får ha pappa/dotter mys! Annars hinner dom inte mysa så mycket och det behövs så Linnéa lär sig med att pappa är här med och att dom lär känna varann mer. Så it's a win win! 😊❤️ Kommer bli skönt att vara ensam (ja folk säkert kommer va på gymmet,men främlingar bara så) en stund på vissa dagar! Det behövs för att kunna ladda upp och inte glömma bort sig själv,att äntligen kunna ta hand om bara mig under den lilla stunden! 

Älskar min lilla familj Tomas och Linnéa 





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Susanna

30 årig kvinna,som bor tillsammans med sin fästman i Aspås och väntar första barnet. Jobbar inom hotel-restaurang-turism..Gillar matlagning,bakning,make-up,fixa naglar,fotografering,och mycket mer...

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela