mylifemyjourney.blogg.se

...My journey counts... My life,my days,my way...

Dagarna går...

Publicerad 2014-02-25 06:58:59 i Allmänt,

Nu är det första dagen som 30 åring😊 ingen skillnad kan jag säga... Men dock kan bli också för att det kändes inte riktigt som födelsedag... Jag får bara flytande kost, var på sjukhuset under dagen och sedan sovit... Men senare på eftermiddag blev det lite firande ändå och det var trevligt. Min mamma kom med min syrra och svärmor och Annika med Patrik. Det var trevligt att h den födelsedagkänslan ändå lite... Dom fick ät tårta, dricka kaffe.. Jag fick min blåbärssoppa😊 av älsklingen fick jag ett riktigt fint badkar som present och blommor. Från fram Persson blommor och pengar.. Från min familj... Det kommer sedan, när jag hittar nånting... Vet inte riktigt än, just nu har inte riktigt lusten att leta... Men får se... 

Annars det går bättre just nu. I fredags fick vi åka hem från sjukhuset, så vi tänkte fira i lördags med att åkte in till stan och hämtade barnvagnen och bilbarnstolen... Och på vägen hem kom det.... Blev jättedålig, svimmfärdig och fick kramper... Japp det var bara att vända (vi var halvvägs hem) och åka in på fl... Dom körde ctg, och det var bara att koppla på dropp och ge morfin igen då😔 på söndag var det att jag måste stanna inne några dagar och får se hur vi gör... Men jag bröt ihop... Så fick prata ut lite med läkare och fick åka hem på permission. På kvällen när vi kom hem kom det kramper som fan, Tomas fick hålla i mig så jag kan gå lite. Men det gick över efter en liten stund och senare på natten kom lite tillbaka men då tog jag en av smärtstillande medicinen jag fick med mig hem. Igår hade jag tid kl10 på fl.. Skulle vara möte med läkare, dietist... Läkare fick jag prata med, dock gillade inte riktigt att det var en som jag har aldrig träffats.. Hade varit perfekt med Gustav men han jobbade inte( han som har varit med oss under hela det här). Planen som vi kom fram till just nu är: om jag inte blir sämre än det här då behöver jag inte åka tillbaka för än om 10-12 dagar (när vi är i v37) och bero på mitt tillstånd då gör vi upp nästa steget.. Och nästa steget bero på mitt mående: förhoppningsvis är piggare/bättre då kanske ska försöka dra ut mer på tiden. Annars kan bli tidig igångsättning eller snitt. Tomas och jag pratade mycket och till slut kom vi fram att som läget är just nu då är det planerat snitt som skulle passa oss bäst ändå... Jag klarar knappast av att stå i 5 minuter, om jag tar en 10 minuters dusch då måste jag sova typ 1-2 timmar för att krafterna tar slut... Så ärligt jag är inte i tillstånd för att klara av en vanlig förlossning, speciellt inte med igångsättning som kräver mera kraft och ork... Men läkarna helst vill ha vanlig förlossning och det förstår jag, absolut, men dom måste se också personen, mig, hur mycket jag orkar och så.. Så vi kom fram till att vi träffas om 10-12 dagar igen och vi får se då hur det blir. 
Fick inte träffa dietist, men hon ringde senare på dagen.. Vi kom fram till att: nu i 2 dagar måste jag skriva upp allt jag får i mig så hon får en bild.. Det är fortfarande bara flytande förstås, och som hon har räknat då måste jag få i mig minst 2,5-3 liter vätska om dagen... Öööh lycka till.. Jag som är glad om jag får i mig 1-1,5 liter...men om inte fungerar dom får koppla mig på stöddropp då och då....och jag borde dricka mer som soppor med créme fraiche i, mjölkprodukter och allt som har mer energi i.. Helst inte vatten sa hon.. Ja, jag ska göra mitt bästa det ända jag kan lova! Tvinga i mig kommer jag inte göra för att ingen mening att må illa i flera timmar och kräkas upp allt... Så om det inte blir mer än 1-1,5 liter då får det vara så... Jag är less på att kräkas, må illa, ha ont!! Sista veckorna har varit ett helvete och har fått nog! Jag vill må bra och inte liggandes och ha illamående från helvetet... Både för min skull, men mest för prinsessans skull!!❤️ Som tur är hon mår hur bra som helst lilla tjejen våran!! Pigg tjej, hon har gympapass många gånger om dagen!😊 och hickar hon med hela tiden. Är så underbar känsla att hon är som var veckor sedan, pigg liten unge igen!❤️ 

Här blir det vila idag, gårdagen tog all kraft... Älsklingen åkt på jobbet så jag ska somna om och få tillbaka lite energi. 

PS: går inte att nå mig på telefon. Sim kortet är blockerad.....😔 jag Dick låna en annan telefon av mamma eftersom jag har ingen telefon😔 och skulle sätta över sim kortet men då helt plötsligt stod det still i huvudet och pin koden min var borta. Så jag lyckades blockera den.... Får försöka med halebop att dom skickar puk koden så fort som möjligt... Inte det bästa att vara utan telefon.... Suck... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Susanna

30 årig kvinna,som bor tillsammans med sin fästman i Aspås och väntar första barnet. Jobbar inom hotel-restaurang-turism..Gillar matlagning,bakning,make-up,fixa naglar,fotografering,och mycket mer...

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela