mylifemyjourney.blogg.se

...My journey counts... My life,my days,my way...

Nu är det nära...

Publicerad 2014-03-08 22:47:00 i Allmänt,

Sista dagarna har ju varit lite upp-och ner...
Nu läget är att: sjukhus varannan dag för ca 12 timmar så jag får i mig näringsdropp och kalorier. Fick komma hem igår och ska tillbaka imorgon. Men idag har varit underbart! Lyckades ha energi för att åka till Östersund på marknad och gå runt där lite.. Träffade mamma och min syster (dom var där och sålde langos), sedan gick vi och shoppat lite på marknaden... blev det fika (jag drack bara lite te och vatten), efter stan åkte vi till Stugun för att hämta ut ett paket! Nånting jag har önskat i många månader! Är överlycklig! och vägen hem tog vi via skogen mot Torsgård- Midskog- Nyby-Lit för att se annat..det var roligt. Hela dagen har vi haft med oss Annika och Patrik som sällskap..det var riktigt trevligt,känns som tusen år sedan vi 4 gjorde en utflykt!! Och bästa med dagen: vi köpte en dubbeltriss och där skrapade jag fram 150 kr x 10...så vi vann 1500 kr! :) Dagens utgift fick vi tillbaka! :)

Imorgon åker vi in igen för dropp..wihooo... :/ men,men det är bra,energi behöver jag..och på tisdag blir det undersökningar hur läget är därinne och bestämma igångsättningen då. Skrämmande,spännande på en och samma gång. Början blir det att smörja med någon gel för att tappen ska mogna och sedan hinnsvepning och förhoppningsvis förlossningen kommer igång. Är livrädd, men förväntansfull med. Längtar efter sessan så mycket,men är helt slut och utmattad samtidigt, men fram för allt är så less på smärta! Dom här sista veckorna har inte varit det lättaste,men så värt! Snart får vi hålla våran underverk, våran prinsessa, våran dröm!! Jag vet att vi kommer ta oss igenom det här med och jag är lycklig lottad att ha min underbara man vid min sida! Han har ju varit riktigt duktig och tagit så bra hand om mig! Jag vet att det sliter på han med, men jag är så glad att han är bredvid mig och håller min hand! Han bor med mig på sjukhuset varje gång, åker på jobbet därifrån, dit han kommer tillbaka på kvällen! Kunde inte har hottat en bättre man än han! Han är verkligen bäst och jag uppskattar han så mycket!

Näe nu är det sängen som gäller, min kropp gör så ont och är helt slut.... men har ett stort, fet leende på läpparna ändå! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Susanna

30 årig kvinna,som bor tillsammans med sin fästman i Aspås och väntar första barnet. Jobbar inom hotel-restaurang-turism..Gillar matlagning,bakning,make-up,fixa naglar,fotografering,och mycket mer...

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela