mylifemyjourney.blogg.se

...My journey counts... My life,my days,my way...

Seeeeeeeeegt

Publicerad 2014-03-14 04:30:08 i Allmänt,

Gud blir så less på det här....nu är det fjärde natten i rad att jag vaknar mellan 03-04 på natten!! Vad fan är det här!? Nu var det 03:22...klar vaknar bara,typ som att hjärnan säger att jag inte får sova,jag måste vara vaken,jag måste vara beredd... Fattar nada.... 
Annars läget är samma...sjukhus,droppar,ctg,osv....kramper i tarmarna som vanligt... Dock får skylla på mig själv med när blev lite fusk då och då... Hunger känslan har kommit tillbaka efter ca 2 månader så jag är hungrig dygnet runt!!! Men så fort jag äter då går åt helvetet😔 får sluta fuska,dock jag äter inte så... Bara smakar 2-4 skedar när jag lagar mat åt Hjärtat,plus går ner lite smörgåsen och knäckebröd då och då... Igår provade jag en mjukmacka... Borde har inte gjort det.... Men man lär sig aldrig... Svårt när jag är så hungrig!! Har ju fan inte ätit i 2 månader typ(eller det jag fick ner kom upp).. Näe nu får det vara nog säger jag! Men på förlossningen vet jag inte heller vad dom gör.. Det var prat och prat att blir igångsättning hit och dit och smörja livmodertappen för att mogna och bla,bla... Men nej sånt blev inte... Var två försök för hinnsvepning, men helt plötsligt ska vi vänta och ha tålamod... Bara för att dom fick upp mig på en lagom nivå där jag precis klarar mig om jag tar det lugnt och inte fuskar förstås... Första försöket på hinnsvepning gick inte så bra i måndags,tappen var inte mogen! Igår morse gick det halvvägs iaf,men ingen lycka så... Den yttre delen har mjuknat upp,öppnat sig så läkaren kunde passera,men tydligen finns en till "lager" och den var inte öppen ännu igår morse...har mycket kramper i magen/tarmarna sedan igår,pågår just nu med...gör riktigt ont och det gillar jag inte...vill inte längre! Jobbigt när gaserna och allt försöker pressa sig fram när allt är ihoptryckt och inte finns plats..😔 men har blivit duktig nu att hantera smärtan ändå ganska bra... Håller inom mig,försöker inte visa och gråter absolut inte bara om det är 10-15 av 10... (Dock tror inte ens att jag har tårar kvar(jag vet omöjligt,men känns så)) 

Jag på andra sidan är inte rolig ny för tiden.. Är mest irriterad,less,ledsen,speciellt på....... Behöver lugn och ro!
Jag vill att det ska vara över nu,orkar inte så mycket mer...mina armar är sönder stuckna,kälarna mina är uppretade,svullna,trötta... 

Igår lyckades jag ta mig en runda på stan efter sjukhuset! Var skönt att få göra något annat,träffade Cicci med! Rundan på stan ångrade jag efteråt dock:min energi jag fick under natten försvann som rök i luften,fick riktigt ont i hela kroppen,MEN ack det var så värt ändå.... Fick känna mig vanlig igen, en stund glömde jag det sär att åka in,ligga inne varannan dag,sedan ligga hemma och må som jag gör...så det var värt! 😊

Näe räcker för den här gången,koncentration gäller så kramperna kan tagga ner lite...men börjar bli ganska bra,lugnare ni...

Och kl är 04:25,har varit vaken en timme nu.. Kanske dags att göra lite te... Köpte färsk ananas och tog en bit inte så länge sedan... Lyckades hitta riktigt goda,mjuka,saftiga... Smälter i munnen så blir inte stora bitar i magen.. När jag tog igår kväll första gången då krossade jag med gaffel.. Gick bra det där.. 

åh he mig bebis nu så jag kan börja hitta tillbaka till mitt gamla jag (jag kommer aldrig hitta tillbaka helt,jag vet och känner att jag har förändrats mycket),men iaf den glada Susanna!! Saknar den sidan,den glada,full av energi sidan! Och framför allt smärtfri!!!! Det längtar jag efter! Och att kunna äta!! Och våran älskade prinsessa längtar jag efter mest!!! Min dotter, min ögonsten!!! ❤️❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Susanna

30 årig kvinna,som bor tillsammans med sin fästman i Aspås och väntar första barnet. Jobbar inom hotel-restaurang-turism..Gillar matlagning,bakning,make-up,fixa naglar,fotografering,och mycket mer...

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela