mylifemyjourney.blogg.se

...My journey counts... My life,my days,my way...

Vad gör man!?

Publicerad 2014-05-06 15:19:19 i Allmänt,

Vad gör man när bebis vägrar vara någon annanstans än mammas famn under hela dagarna!? Gnälliga dagar,gnälliga kvällar! Tur nätterna går bra,bara hon somnar så! Hon sover så gott i min famn,men så fort jag skulle lägga ner henne i sin säng,eller bredvid mig i soffan då blir det gråt och gnäll... Fick tipset att ha en av mina tröjor bredvid henne i sängen så hon känner lukten... Det funkade igår på eftermiddag! Halv4 kunde jag lägga henne ifrån mig för första gången! Då sov hon faktist till halv7... Utmattad var förnamnet,tjejen som vill inte riktigt sova på dagarna! Idag var det gnäll med,var spännande att fixa Annikas naglar när Linnéa höll på samtidigt! Men det gick bra, hon var nöjd få stunder i babygymmet! Efter jag var klar blev hon nöjdare,hon fick sin mamma tillbaka alldeles för sig själv ju! Hon somnade så fint i min famn,lyssnandes på mitt hjärtljud.. Så tänkte passa på att lägga ner henne i sängen så jag kan göra nånting(pingla,dricka,äta eller vad som helst) men nejdå.... Skrik på en gång! Men nu ligger hon bredvid mig här i soffan och halvsover.. Så hoppas hoppas att hon kommer sova en stund! Iaf minst en halv timme så hinner plocka ur diskmaskinen iaf och fixa disken! 

Andra sidan så funderar jag mycket om laktulosen! Hon får ju det,har fått i 3 veckor... När vi höjde dosen till 6 ml då gick jättebra i flera dagar,men efter det stopp blev det igen och som jag sa förut blev det resulax för henne i 3 dagar och nu laktulosen är ökad till 8 ml/dag! Känns så mycket för en såhär liten tjej!!? BVC sa att vi ska ge två gånger 4 ml en på morgon en på kvällen,MEN då läste jag att användningen på laktulos: ska ges på morgonen ! pga att den ger mera gas så då störs dom på kvällen av det.. Och att doseringen under 1 år är 5 ml/dag.... Jaha,våran sessa är 6,5 vecka och får 8 ml redan! Men andra sidan så står vid doseringen med att :1-2 ml/100 ml modersmjölkersättning och då stämmer det med 7-8 ml/dag för att Linnéa dricker upp allt mellan 600-750 ml/ dygn.... Men nu har jag bestämt att ge laktulosen på morgonen och mitt på dagen... Vågar inte ge 8 ml på en och samma gång,hon är ju så liten och vill inte ge på kvällen heller,kanske då blir lugnare kvällar för henne! Hoppas det kommer hjälpa henne mer! Är så hemskt när dom inte kan bajsa få ur gaser riktigt och man måste ge allt möjligt... Och som vi ser och tror då har hon lärt sig att knipa ihop och hålla emot när bajset vill ut. Hade där en vecka där hade hon jättesvårt att få ur sig och gjorde jätteont för henne. Då hörde jag/läste jag att dom lär sig att knipa jättefort,dom lär sig att det gör ont att bajsa... Men på den20e maj blir det läkarbesök för 2 månaders kontroll och då ska vi se om det blir remiss till barn för att kolla upp,undersöka varför hon är så svår bajsad. Annars växer hon så himla fint! : 4150 gram och 53 cm!! Stora tjejen våran! ❤️😘

Min mage börjar krångla lite nu.... Ont och kan inte gå på toa,det här är tredje dagen nu.... Igår tog jag laxoberol,inte ens det fick fart på magen... Så hoppas fasiken att den kommer igång nu senast ikväll!! Äter inte ens bröd,pasta och sånt som kan bli jobbigt för mina tarmar,bara grönsaker och kött,plus knäckebröd... Känner mig riktigt uppblåst och hemskt nu... Men men håller tummen och hoppas!

Igår blev ingen träning var så trött.. Ville åka iväg imorse innan Tomas åker på jobb,men bara somnade om efter har matat Linnéa! Så hoppas jag tar mig iväg ikväll! Vill/behöver vara ensam en stund,hörlurar i öronen,musik på högvolym och försvinna i min lilla värld lite och inte tänka på nånting bara koncentrera på träningen! 

Åh älskade sessan sover än här bredvid! Inte så konstigt dock hon som var så utmattad! Blev lite gnäll och grin precis nu men hon sover ändå! Stackars lilla hjärtat, inte så lätt att vara liten! ❤️Älskar henne så oerhört mycket!! ❤️






Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Susanna

30 årig kvinna,som bor tillsammans med sin fästman i Aspås och väntar första barnet. Jobbar inom hotel-restaurang-turism..Gillar matlagning,bakning,make-up,fixa naglar,fotografering,och mycket mer...

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela